søndag den 24. juni 2007

Coke og varme hunde






På opfordring fra en læser har vi haft lejlighed til at få en hotdog idag. I tror det er løgn men på toppen af Johnsons Ridge, med den bedste udsigt til vulkaner og skov og bjerge jeg har oplevet i mit liv - der står en lille hotdog stand. På trods af alt ander, i naturens navn, er jaget væk - next gas 40 miles, next motel 50 miles osv. Så er der en gammen grim grøn ombygget sporvogn der sælger hotdogs. Og famillien er sultne. Så træder jæger instinktet frem i enhver fader. Jeg griber mit jagt grej (min lille grå rygsæk og min cap) og begiver mig ind i sporvognen og siger "4 dogs - with the hole molevitten please". Og begynder så ellers at rette til så ungernes blir som de vil ha den. brød pølse og kadut. Og "no unions for my wife please".. Men ikke mig .. Jeg går all the way. Og Jeg siger jer de har ingen som helst ide om hvad en hotdog er herovre. Et slattent brød med en overtyk tysk skam kogt wurst af en eller anden art. og nu kommer et udtryk de kan lide her "smothered" til med alt hvad de ku finde på - ketchup, mayonaise, sennep, løg (hey det er ok), og relish (ligner småhakket pickles salat) suk det holder slet ikke. Og det smager forfærdeligt. For ikke at nævne at de kostede mig tæt på 20 $ (godt 100 kr). Suk og ungerne gjorde et forsøg. Men under det halve spiste de.... CA. for 60 kr i skraldespanden. SUK. Vi prøver at finde en bedre hotdog et andet sted. :-(

Men aftenens højde punkt.. Som i burde have bemærket på et af de billeder der mangler fra da vi var i wal mart er der indkøbt masser af cola af alle tankelige slagt.. Og i aften er det Vanilla Coke. Har ikke høje forventninger.. Det er en standard dåse.. Dvs amerikansk standard 12OZ 355ml.. De er skrup skøre. kostede ca 85 c i walmart. Ahh vanilla coke. Lyder godt ikk.. Og den er flot alm rød dåse men i stedet for hvid skrift som normalt står det hele i en beige agtig farve og så står der VANILLA neden under.. Blir lidt lummer ved tanken ved ikke hvorfor.. Nå pzzzz pænt fizz dejlig første aroma - hey minder om en classic. Smager på den og damn det smager fuldstændig som en cola bør.. lidt sød -(dere er også dobbelt op sukker i forhold til classicen)- men hov så kommer vamilje smagen ... mmmm frækt. Og sødt. Mums. Smager af mere. Ungerne prøvede tidligere og de gav den thumbs up.. Jeg må sige det er en god læske drik.. Men den helt rigtige er det ikke. For det eneste smag jeg har efter 10 sek er smagen af vanillie og colaen er glemt. Så den her er det ikke.. Meeen der kommer sgu en håndfuld med hjem i baggagen :-) hehe så der røg lidt mere tøj plads fra maria :-) Nå har fundet en lovende en til os til imorgen. Har sat den på køl.. En glas flaske 355ml, den ligner vores 25 cl. Har høje forventninger til den ...............

Goodmorning Denmark - What ever you drink
David

2 kommentarer:

  1. Kære udsendte medarbejder

    Tak for endnu udførlig rapportage derovre fra vest (er det helt derovre fra "at der blæste en vældig vind..." ?)
    Jeres smagstest af diverse hotdogs, giver anledning til at tænke over, hvorfor de hedder sådan i USA - er der tale om roadkills eller dyrets efterladenskaber? - jeg ville nok ikke sætte tænderne i sådan en igen hvis der kun lå blodspor (og intet dyr)på highwayen.

    Det løb mig desværre koldt ned ad ryggen da udsendte medarbejder begyndte at rose cola med diverse tilsætningsstoffer - de lader dog heldigvis at den ikke får en plads på "ALL STARS" listen.
    Jeg vil anbefale at udsendte medarbejder begynder at opdrage lidt på sine børn - ind de kommer ud i for meget snavs, der kan give dem problemer resten af deres liv (jeg tænker her "thumbs up" til en vanilla-coke)
    På opfordring kan jeg komme med forslag til afstraffelsemetoder, indtil de kommer på bedre tanker - det kræver blot 220 volt og lidt saltsyre.

    med en smule skuffet hilsen

    T (still part of sevennine ??)

    SvarSlet
  2. hej der over er der mulighed for at i kan tage cala smags prøver med hjem for at det cola sank giver mig rigtig meget løst til at smage dem der er der over
    Linse

    SvarSlet