tirsdag den 26. juni 2007

Tid til tøsetanker...


Det er tidlig morgen og alt er stille, bortset fra den evige summen fra air-con'en, men den tæller ikke rigtig mere, den er blevet en del af baggrundsstilheden. Langt om længe efter flere dages skriveblokeringer er det endelig lykkedes mig at komme til tastaturet... Hos mange af historiens store forfattere har det som oftest handlet om en psykisk blokering... i dette tilfælde har den været af den fysiske slags :o) Efter David og Mathilde har opdaget hvor sjovt det er at skrive blog og set alle de hyggelige og sjove svar fra jer har det nærmest være umuligt for mig at komme i nærhenden af computeren... Lige nu sover alle og jeg må benytte mig af chancen til af få lidt tøsefniddder ind i vores dagbog... Vil samtidig lige minde T om at det rent faktisk er mig der er webmaster her på stedet ;o)



Efter en sløv start i Seattle, hvor jeg præsterede kun at se Macy's, Nordstrom og flere andre kæmpe butikker UDEFRA (det må være jetlag der gjorde mig ukampdygtig?!?!?) tog jeg revanche igår.. Vi er i stadig i den lille soveby The Dalles, men på trods af størrelse og beliggenhed er her faktisk ret mange butikker... både små specialbutikker, hyggelige cafeer (se mathildes sandwich fra i går) og store kædebutikker...


Vi startede dagen med at se på huse og bilforhandlere for at der også var lidt for de mandlige deltagere i tour de shopping.

Vi blev faktisk enige om at her er så hyggeligt og bilerne er så billige at hvis vi vandt i lotto gad vi godt bo her... (vi vandt faktisk i lørdags... Taadaaaa... 38 gode danske kroner, så i skal sgu nok stadig regne med at vi kommer hjem igen... hihi...)


Men jeg må indrømme at jeg har tabt mit hjerte en smule til The Dalles... Midt i hovedgaden lå en kæmpestor helsekost med alt hvad jeg overhovedet kan drømme om af spændende varer og selvfølgelig med en økologisk, sund cafe nede bagerst i butikken. Fik lige tanket lidt forskellige spændende varer...


Derefter gik turen til skobutikken på den anden side af vejen... Der var mange fede og billige sko så vi kom vist til at bruge tæt på hele dagens budget på sko... men igen... hvem behøver at spise når der er nye sko i farvandet ???


Efter frokost var ungerne (og David) ved at være færdige så det blev besluttet at de tog hjem for at inspicerere poolen. I mens blev jeg placeret på en af de mange nailsaloner der findes i byen. Den levede fuldstændig op til forventningerne (og fordommene). Jeg havde valgt at jeg ville besøge en rigtig nailsalon hvor de lokale kom... ikke noget med et fint SPA sted denne gang, det kan man jo finde alle steder i verden. Jeg startede med at blive placeret i en rigtig blød lænestol med indbygget fodbad og rygmassage. Der sad jeg så i 20 minutter og fik opblødt mine trætte fødder. Så fik jeg pedicure efter alle kunstens regler... filet negle, fjernet neglebånd (Til Diana: De klipper det ligesom de gjorde i Tyrkiet, dog ikke helt så hårdhændet... pyhaa.. blev ellers helt nervøs da hun tog saksen frem), fjernet hård hud og dejlig fodmassage. Derefter lakeret negle med fine hvide spidser. Damen i nabostolen fik tegnet fine blomster på sine negle så det ville jeg selvfølgelig også prøve.. De kan vist lige anes på billedet... Derefter var det tid til hænderne... Som også fik en fin fransk manicure... Alt i alt en super dejlig og hyggelig oplevelse... der tog ca 1½ time, Og prisen... 50 US$ Det er en okey pris.. i DK koster en alm manicure mellem 150 og 300 kr. og jeg fik både manicure, pedicure, fransk lak og fine blomster :o)


Tilbage i den virkelige verden igen tog vi lige en pause med vasketøj og SuperMario gocart på nintendoen... Og så skulle der lige shoppes en gang til... Vi var i en 1$ shop (lige som vores 10-kroners butikker derhjemme) med alskens ragelse og derefter i et kæmpe supermarked... De havde en helsekost afdeling så stor at jeg troede det var løgn + at de havde et helt køleskab med olier (man skal nok være Detox'er for helt at forstå hvorfor det er så fantastisk... men det handler om at de gode, sunde koldpressede og økologiske olier skal man i hundrede og sytten forskellige specialbutikker efter hjemme i DK) De havde flere forskellige slags hørfrø olie og i ren benovelse glemte jeg helt at se hvad den slags koster herovre...


David fik endelig hans trucker solbriller (billede følger senere) og dagen sluttede med hyggelig aftensmad på motelværelset og selvfølgelig lige en ekstra tur i poolen til ungerne...


Idag skal vi videre SØ på ned til "vores" ranch. Så jeg må hellere slutte nu så vi kan få noget morgenmad og få pakket alle vores ting... (tror vi er ved at nærme os det punkt hvor vi skal ha en kuffert mere... hehe)


Kram

Maria
P.S. Glemte næsten det allervigtigste... Mærkede baby sparke for første gang i forgårs... Dog stadig så lidt at mand og børn er frustreret over at de intet kan mærke :o)





5 kommentarer:

  1. hej igen

    undskyld jeg først har nået at besvare i dag. I Danmark er det pludselig blevet efterår. Grenene vælter af træerne. Vejene er fyldt med regnvand. Faktisk begyndte jeg at aquaplane på vej til arbejde i dag. Var det lige ubehageligt!? Håber I modtog min sms. Jeg ved godt, at det skal begrænses!!!!
    Hvor er det dejligt at høre, at du er begyndt at mærke liv. Vi glæder os til at hilse på. ;-)Hvordan med træthed?
    Det nytter iøvigt ikke at flytte til Amerika for naboen følger ikke efter,- så det kan I godt glemme alt om. I stedet kan du blive importør at diverse olier.
    Med hensyn til antallet af kufferter, så lyder det som om, at det ikke længere er nok at Kamma og Bent kommer og henter, men at det også kræver en trailer fra 7-9. fnis. Pæne negle iøvrigt. Jeg kunne også bruge sådan en omgang, særligt massage kan være tiltrængt. Det må vente til Tyrkiet.
    T var iøvrigt på arbejde hele dagen i går, kom først hjem ved 21 tiden, der var han helt færdig. Sikke en fødsels/bryllupsdag.
    Nu er der nedtælling til ferie. Glæder mig helt vildt. 2 lektioner i morgen 13-15 (er dømt til at hygge, og så almindelig afslutning på fredag. Det kan kun gå for langsomt. Har forresten hjembragt en indbydelse til Mathilde fra sejlklubben. En sejltur til Skånninge bro (Bogø) den 25.-26. august. Der er senest tilmelding den 16. august.
    Hvis Mathilde har gode ideer til bådnavne er der også en konkurrence i klubben om navngivning af klubbens 3 nye joller. Skriv evt. her, så skal jeg sørge for at det bliver afleveret til Henning.
    kram herfra D

    SvarSlet
  2. Hej Maria.. dejligt at høre fra dig... og du mærker liv... ja så er det jo som det er en helt ny måde at være gravid på... sikke
    søde negle.. det med blomsterne må du få lært så vi andre også kan prøve : )
    Ja hvis I flytter der over får David ikke problemer med at ligne en lokal.. vi syntes allerede at han ligner mere og mere en lokal ranch ejer.. : )
    Kærlig hilsen fra Mor

    SvarSlet
  3. lige en tillægsbemærkning

    der er nu blevet oversvømmet i haven. T og Ds legetøj (elefantgræsset) samt alle solsikkerne har lagt sig ned. Håber I nyder solen. I kunne nu godt dele.;-)

    Kram D

    SvarSlet
  4. Heeey

    Nu er der gået 3 dage siden den sidste historie - Vi vil have mere

    T

    SvarSlet