søndag den 29. juli 2007

The Gun Store

Efter utallige aftener her på hotellet havde vi besluttet at gå ud. Ser i ordet hotel dækker nemlig ikke helt hvad det er det her vi bor på. Det er en by i sig selv. Hver og et af de mange hoteller her er deres egen lille by med hver deres tema og underholdning. Man behøver faktisk aldrig forlade sit hotel og kan opleve noget nyt, spise på ny restaurent og se et nyt show hver aften alligevel uden at forlade adressen. Men vi var afted for at se Fremont Street. En slags strøg/gågade der er overdækket med buede video skærme oppe i 3-4 etages højde og så kører der ellers fantastisk lys shiw hver 15 min. Gaden er ellers lige som et marked med lys og boder og underholdning. Spænnende og facinerende. Og brugte penge - igen.


En dag senere (eller så for jeg kan sgu snart ikke finde op og ned på tiden mere - SLEEP WHEN YOU GET HOME - skriger skilte alle vejne så det satser vi på)


Ud of Se igen. Her ovre har de en lidt mere liberal tatoo lovgivning så Far og Mor gav sig og de blev tusset... Suk
(Beklager kunne ikke få bedre billede men syntes det var værd at tage med) Nu syntes man jo snart man havde set det hele meeeen... - Skulle på tur igen til en legetøjs butik for farmand og skulle lige igennem MGM GRAND hotel og lige kigge.. Og MGM er jo dem der laver film med en løve som logo såe gæt lige hvad de havde gående rundt i lobbyen i et glas bur man kunne gå igennem, uder, over og rundtom.. Tja 2 stk 500 punds sultne hunløver. Og en lille man der gladeligt fortalte at de sagtens kunne spise 40 kg kød om dagen.. Tja hvorfor ikke når nu ens logo er en løve....

FARS LEGETØJS BUTIK
Se nu kommer en ting som jeg er vild med her i USA. Een holdning de har som jeg elsker (det er nu kun her i vegas). Jeg husker nemlig vores danske holdninger til andres laster - der blir sgu altid kigget lidt skævt.. Som da jeg var soldat og godt kunne lide geværene.. Tja fik hurtig tilnavnet 'Kriger Joensen' bare fordi jeg godt kunne lide at skyde lidt og efter øvelser tit rensede andres geværer (når vi alligevel skulle være på kassernen) mod at havde fået deres øvelsesskud :-) . Tja det var sgu sjovt når jeg endelig fik lov til at lege krig for det meste af tiden sad jeg blot ved en computer såe det kunne godt være en 3-4 ekstra gevær rensninger værd at få et par hunrede skud ekstra. Men man blev kigget på. Fik til navnet 'Kriger'. Man var 'Trigger Happy'.
Se den butik jeg havde fundet der var ingen øgenave, ingen skæve smil, og trigger happy - tja most welcome.. (ku' se'følig også være fordi de lige havde udleveret mig et mindre arselan :-))
THE GUN STORE


Welcome Sir. What would you like to shoot... 4 vægge fyldt med alle slags våben af en hver tænkelig størrelse og kaliber (DAMN). Man skal ikke være flov over at være trigger happy her. En flink mand hjælper mig med at udfylde een enkelt linie (pudsigt alle andre steder har vi skrevet side op og side ned men her kun lige en underskrift), og derefter vælge hvad jeg vil skyde med. Bare sig til. Og han tegner og fortæller om hans ynglings våben og hvad der er sjovt osv. Yep jeg vælger 4. En GLOCK19 .345 kaliber (en kraftig pistol), et maskin gevær, en Thompson maskin pistol og en pumpaction shotgun. "Hvor mange skud?" spørger den flinke mand... Stort smil breder sig på min mund.. To magasiner til den og 2 til den og et bælte til den og en kasse til shotgunnen.. :-)
Sikkerheden er i top. 2 mand inde og hjælpe mig og de er skide søde. De hænger billeder af Osama Bin Laden og gidsel situationer op til mig og de får ikke for lidt.. Og da jeg har skude alle de onde så skyder jeg alle gidslerne bagefter.. "Nice shooting" Det holder det her. Den ene udleverer et våben og den anden står klar med det næste.. Damn. 20 min senere er det ovre og jeg svæver afsted igen.. Ingen øgenavne kun smil og delt lidenskab.. Hertil kommer så min bemærkning om vegas. Alt er muligt, anything goes. Pick your poison. Det er ok det hele. Vil du se damer så har vi det, vil du spille så er det ok, vil du spise dig i hjel så er der super restaurenter, vil du skyde geværer så kom da og kan du lide det gir vi et ekstra magasin.... This is SIN CITY. And anything goes...
david



Ingen kommentarer:

Send en kommentar