onsdag den 4. juli 2007

Happy 4. of July :o)

Øhh, det var vist en fuser, eller også var vi i den forkerte by.
Når nu man er vant til festuge fyrværkeriet i vordingborg, eller Davids nytårs udskejelser så var det her godt nok en tynd kop the :o(
Vi havde fortalt ungerne en masse om 4. juli og stort fyrværkeri og parader. Parader var der ingen af og fyrværkeriet var på niveau med hvad der bliver fyret af i dagene op til nytårsaften, altså lidt småtterier her og der... Kl 10 skulle der være et stort festfyrværkeri i den gamle bydel, så 2 minutter i 10 sidder vi klar på bænkene foran moteller og tænker - nu sker det! Amerika fejrer uafhængighedsdag! Hmmm... Øøøøh... Vi fik lidt svært ved at holde interessen fangen i mere en 5 minutter... Tror virkelig vi er i den forkerte by eller har et helt forkert billede at 4. juli her i staterne... ØV!
Klokken nærmer sig nu midnat og vi ka høre lidt heksehyl i baggrunden, men den vildeste fejring af dagen er vist at de sender The Patriot med Mel Gibson i fjernsynet...

Godnat
(M)

4 kommentarer:

  1. Hej med Jer nu vil prøve om vi kan finde ud af det her med kommentarer. Det sted på jorden (udenfor USA) der fejrer 4. Juli mest er DK. og det er rigtigt i USA bortset fra Washington D.C. så er det noget forkølet noget.
    Bortset fra det er det dagens højdepunkt at læse jeres skriverier og se hvad i nu har fundet på. så vi glæder os til mere.
    kærlig hilsen olderne

    SvarSlet
  2. Kære alle ISÆR David

    Måske er det ikke længere så "politisk korrekt" at fejre 4. juli i usa eller også er det ikke så stor en helligdag som man tror.
    Anyway - jeg fejrede "4. juli" ved at gå ind og se dette års største filmkunst (David den må vi bare eje).
    Jeg taler her naturligvis om den ærede HR Bruce W som vi alle har meget at takke for, da han indvilligede i endnu et afsnit i serien "Stirbt hart".

    Der er her tale om et stykke filmkunst, som er lavet specielt for os "dengehøve", med hang til hårdtslående action. Glem alt om kærlighedsscener og lange dialoger - det bruges ikke rigtig her. Der går hele "lange" 7 min inden vores helt, John Mcclane" er midt i den første skudduel - se det er noget der holder. Selv de første 7 minutter er ikke kedelige, idet de omhandler et møde hvor John er tæt på et gennempryle en fyr som hans datter ikke kan finde ud af om hun gider være kærester med eller ej - imagine that med Mcclane som vidne ;-).

    Filmen er naturligvis fuldstændig urealistisk men helten gør at historien på en eller måde holder.

    Jeg vidste på forhånd at han kunne ville sige yipekaiaa MF en gang i filmen og jeg sad og ventede spændt til det store øjeblik - det kunne have været sagt rigtigt mange gange og tog mig selv i at sige det et par gange undervejs i filmen. Men det er rigtigt at han siger det på det helt rigtige tidspunkt - selvfølgelig da han gør det af med nøglepersonen. Netop her overgår John MC. sig selv - ikke noget med at sprænge et fly i luften eller smide dem ud af en 40 etagers bygning - nej den her er simpel og brutal på den fede måde.

    David her er den længe eftertragtede actionfilm, som kan ses igen og igen - and I cant wait to see it again.

    Yipeekaiaa m f, whatever u watch

    Yours sincerely

    Seefore

    SvarSlet
  3. Det lyder da ikke sjovt. her de sidste dage har der været vilde vulekaner vor jeg havde været meget spænt på hvad der ville ske i år, men det svære regnede det den fødste dag stod det på b-bays
    mug og en anden jeg ikke lige kan huske hvad var men der var det verdens bedste vejr endelig kom TORSDAG! hvor jeg havde sovet henne hos nana så vi stod op kl 7,30 for at skulle op og hjælpe min mor med at give morgenmad ud
    ( jeg skulle give mælk og smør)
    aldre rede der regnede det efter vi havde gjordt det gik vi i gang med at gøre klar til(medagsmad?)
    vor jeg snakkede med en der hedder Rikke. Jeg håbede virkelig at regnen ville stoppe og lige før der kom rimex seb og ham med mit hoè kom blev jeppe væk. men vi nåde at høre det efter dem kom jonhson det var fedt men nana rikke og jeg valte at tage hjem inden jonny d kom for vi var meget våde men på selv om det var sådan et lorte vejr kom der aligevel (fyrværkerig) nu er der ikke mere fra mig håber i hygge jer
    lins
    ps. har været til gym stævne
    pps. hyggeligt i ringede

    SvarSlet
  4. Well seefore - i envy you.. Kan love dig for at hvis jeg ser den her køber jeg den eller går i biffen og ser den straks.. Selvfølgelig holder den hvad havde du regnet med :-) at den skulle være urealistisk ?? sgu da ikke John Maclaine..

    PapaDoc

    SvarSlet